VENULEO, Claudia
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 9.112
AS - Asia 4.823
NA - Nord America 4.516
SA - Sud America 825
AF - Africa 152
OC - Oceania 52
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 7
Totale 19.487
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 4.340
IT - Italia 4.104
SG - Singapore 2.223
IE - Irlanda 2.053
RU - Federazione Russa 959
CN - Cina 844
HK - Hong Kong 697
BR - Brasile 683
SE - Svezia 507
UA - Ucraina 398
VN - Vietnam 329
IN - India 267
DE - Germania 204
FR - Francia 201
GB - Regno Unito 184
FI - Finlandia 163
KR - Corea 105
CA - Canada 93
ZA - Sudafrica 79
JP - Giappone 78
NL - Olanda 75
PL - Polonia 70
AR - Argentina 68
MX - Messico 65
ES - Italia 59
AU - Australia 48
TR - Turchia 43
BD - Bangladesh 42
SN - Senegal 28
ID - Indonesia 27
PH - Filippine 26
EC - Ecuador 23
LT - Lituania 23
PK - Pakistan 21
BE - Belgio 19
CH - Svizzera 19
IQ - Iraq 18
IR - Iran 17
AT - Austria 16
MY - Malesia 15
RO - Romania 11
SA - Arabia Saudita 11
TW - Taiwan 11
CO - Colombia 10
UZ - Uzbekistan 10
VE - Venezuela 10
IL - Israele 9
MA - Marocco 9
PE - Perù 9
PY - Paraguay 9
EG - Egitto 8
KE - Kenya 8
AE - Emirati Arabi Uniti 7
AL - Albania 7
LV - Lettonia 7
TN - Tunisia 7
TT - Trinidad e Tobago 7
UY - Uruguay 6
DZ - Algeria 5
EU - Europa 5
HU - Ungheria 5
PT - Portogallo 5
BG - Bulgaria 4
CL - Cile 4
EE - Estonia 4
KZ - Kazakistan 4
NO - Norvegia 4
JM - Giamaica 3
NG - Nigeria 3
NP - Nepal 3
SY - Repubblica araba siriana 3
TH - Thailandia 3
BA - Bosnia-Erzegovina 2
BB - Barbados 2
BO - Bolivia 2
CZ - Repubblica Ceca 2
DO - Repubblica Dominicana 2
ET - Etiopia 2
GM - Gambi 2
HR - Croazia 2
LB - Libano 2
NZ - Nuova Zelanda 2
QA - Qatar 2
SV - El Salvador 2
XK - ???statistics.table.value.countryCode.XK??? 2
AM - Armenia 1
AZ - Azerbaigian 1
BH - Bahrain 1
CI - Costa d'Avorio 1
DK - Danimarca 1
GR - Grecia 1
IS - Islanda 1
KI - Kiribati 1
KW - Kuwait 1
MK - Macedonia 1
MO - Macao, regione amministrativa speciale della Cina 1
NI - Nicaragua 1
PA - Panama 1
PW - Palau 1
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 1
Totale 19.485
Città #
Lecce 2.430
Dublin 2.053
Singapore 710
Hong Kong 613
Chandler 414
Ashburn 358
Dallas 307
Beijing 261
Jacksonville 260
Moscow 240
Rome 188
Wayanad 188
Los Angeles 137
Princeton 137
New York 133
Ho Chi Minh City 111
Milan 98
Seoul 95
Bari 86
Des Moines 85
São Paulo 85
Hanoi 80
Tokyo 72
Central District 71
Munich 69
Naples 53
Warsaw 51
Denver 49
Santa Clara 49
Wilmington 48
Taranto 46
West Jordan 46
Atlanta 43
Lequile 42
Kent 41
Ogden 40
Montreal 39
Ann Arbor 37
Stockholm 37
Brooklyn 35
Frankfurt am Main 35
London 35
Johannesburg 34
Poplar 33
Chennai 32
Falkenstein 31
Florence 29
Helsinki 29
Dakar 28
Amsterdam 26
Orem 26
Rio de Janeiro 26
Mexico City 25
Venice 25
Boston 24
Chicago 24
Palermo 24
The Dalles 24
Toronto 23
Phoenix 22
Shanghai 22
Houston 21
Querétaro 21
Turin 21
Turku 21
Ankara 20
Roubaix 20
Bitonto 19
Haiphong 18
Manchester 18
Secaucus 18
Sydney 18
Brussels 17
San Francisco 17
Columbus 16
Biên Hòa 15
Brasília 15
Bologna 14
Guangzhou 14
Jinan 14
Wroclaw 14
Boardman 13
Catania 13
Curitiba 13
Madrid 13
Zhengzhou 13
Belo Horizonte 12
Bexley 12
Charlotte 12
Copertino 12
Genoa 12
Las Vegas 12
Shenyang 12
Thái Nguyên 12
Cape Town 11
Seattle 11
Tianjin 11
Zurich 11
Baghdad 10
Buffalo 10
Totale 11.090
Nome #
!GRUPPO!. Gruppo esclamativo. 795
Dal setting istituito al setting istituente: riflessioni per lo sviluppo della relazione educativa nel processo di insegnamento-apprendimento 418
Comportamenti a rischio: gli adolescenti nell’acquario sociale 312
La fiducia come esito non scontato di un rapporto di scambio con l’estraneo 284
Different Cyberbullying Experiences and Sensemaking Processes about the Sociocultural Context 258
LA RESOCONTAZIONE COME STRUMENTO DI COSTRUZIONE DELLA COMPETENZA RIFLESSIVA. UN CASO STUDIO SUGLI STUDENTI DI PSICOLOGIA 236
An automated method of content analysis for psychotherapy research: A further validation 235
The institutional management of the COVID-19 crisis in Italy: a qualitative study on the socio-cultural context underpinning the citizens’ evaluation 221
Colloquio Magistrale. La narrazione generativa 220
Being online in the time of COVID-19: Narratives from a sample of young adults and the relationship with well-being 208
Analisi della domanda formativa e delle culture degli studenti dell’Università di Lecce. Un’indagine empirica 204
An automated method of content analysis for psychotherapy research: A further validation 203
Analisi dell’immagine dell’Ufficio Relazioni con il Pubblico presso il personale ASL di una città dell’Italia Meridionale 189
Meaning and risk. The role of subjective cultures in the evaluation of hazardous behaviours (Significato e rischio. Il ruolo delle culture soggettive nella valutazione dei comportamenti a rischio) 188
Cultures and evaluation of health and social risks related to hazardous behaviours 177
A psychoanalytic and culturalist understanding of gambling 174
Narrazione di un "ITER" di gruppo. Intorno alla formazione in Psicologia Clinica 173
Combining socio-cultural and individual dimensions in the analysis of problematic internet use. An explorative study 173
Internet use during the COVID-19 outbreak: a resource for well-being or an amplifier of psychological distress? A study on an Italian sample 172
A lezione da Fornari 172
L’IMMAGINE DELLA CONSULENZA PSICOLOGICA PRESSO I DOCENTI DELLA SCUOLA ITALIANA. UN PRE-TESTO PER RIFLETTERE SULLE DOMANDE DI INTERVENTO DEL TERRITORIO E LE ESIGENZE DELLA FORMAZIONE IN PSICOLOGIA 171
CONSIDERING THE SOCIO-CULTURAL FIELD OF HAZARDOUS BEHAVIOURS: A CROSS-CULTURAL STUDY ON PROBLEM GAMBLING AMONG MALTESE AND ITALIAN PEOPLE 168
Colloquiando narrazioni 167
Clinical training - a contextual approach to the use of the experiential groups. 167
A conceptual and methodological frame to foster reflexivity on educational identity and professional practice 167
Postmodernismo, socio costruttivismo e gruppoanalisi 166
Combining Cultural and Individual Dimensions in the Analysis of Hazardous Behaviours: An Explorative Study on the Interplay Between Cultural Models, Impulsivity, and Depression in Hazardous Drinking and Gambling 165
Lo sviluppo della psicologia per la scuola. Modelli e pratiche di intervento 160
Educational Subcultures and dropping out at Higher Education. A longitudinal case study 160
Subjective cultures of the social environment among problem gamblers, drinkers and internet users 159
Clocks, Watch or Something Else? 156
The concept of context in the field of addiction research. A review 156
Pregnanza e sensatezza della formazione 155
A Lezione da Fornari 153
Una lettura semiotica del gioco d’azzardo 153
From psychopathology to service. A new view of the clinical psychology intervention 151
Representations of physician's role and their impact on compliance 151
Facing life problems through the Internet. The link between psychosocial malaise and problematic Internet use in an adolescent sample 151
Subjective culturer, smoking, alcohol and the Internet dependence 150
EXPLORING SUPPORTERS’ IMAGES OF FOOTBALL: AN ANALYSIS OF FIVE ITALIAN INTERNET FORUMS 150
Discourses on Addiction among Gamblers and Drug Users in Treatment. An Analysis of the Interviews through Constrained Correspondence Analysis 150
A psychological – clinical key to understand the writing phenomenon 149
A confirmatory composite analysis for the Italian validation of the interactions anxiousness scale: a higher-order version 149
The Topics of the Psychotherapy Research. An analysis based on keywords. 148
Unplanned reaction or something else? The role of subjective cultures in hazardous and harmful drinking 146
The impact of a reflexive training setting on the ways psychology students interpret their own role and the educational relationship 145
Per un approccio dialogico e contestuale al gruppo 144
The Cardiac Rehabilitation Psychodynamic Group intervention (CR-PGI): An explorative study 144
The teaching relationship in a changing world. Outlines for a theory of the reframing setting. 142
The Reflexive Training Setting as a model for working on the meanings that shape student’s view of their role. A case study on psychology freshmen 141
Relationship between view of the context, psychosocial malaise and problematic Internet use: mediation analysis using partial least squares structural equation modelling 139
The social-cultural context of risk evaluation. An exploration of the interplay between cultural models of the social environment and parental control on the risk evaluation expressed by a sample of adolescents 138
What kind of formation? What kind of psychologist for? 137
Analisi della domanda formativa e delle culture degli studenti universitari. Un'indagine empirica 136
Lo stress lavoro-correlato come narrazione 135
La costruzione simbolica della pandemia e il suo rapporto con il contesto 135
Making sense of the COVID-19 pandemic: A qualitative longitudinal study investigating the first and second wave in Italy 134
Lo sviluppo della psicologia per la scuola. Una ricerca pilota per la rilevazione e l’utilizzo dei giudizi di soddisfazione delle famiglie 130
Il colloquio di Formazione 129
L’istituzione generativa. L’impatto di un setting riflessivo sulle immagini anticipatorie di un corso di laurea in Psicologia 129
Il dramma antico come chiamata a colloquio della città 128
I giovani e la politica. Narrazioni di scenari diversi 128
The meaning of living in the time of COVID-19. A large sample narrative inquiry 128
I modelli di significazione del servizio scolastico: uno strumento psicologico a supporto dello sviluppo del rapporto scuola-famiglia 127
The meaning of being at school. The Models of Signification of the School Context in a sample of High School students/ Il senso dello stare a scuola. Modelli di Significazione del Contesto Scolastico in studenti di scuola secondaria di secondo grado 127
Il significato affettivo dell’infarto. Un intervento di gruppo psicodinamico in riabilitazione cardiaca 127
Seeking for "Otherness". Training to the Reflexive Competence. 127
The impact of a reflexive training setting on the ways psychology students interpret their own role and the educational relationship 126
The concept of context in the field of addiction research. A review 124
Disorder or socially adapted behavior? The field dependent nature of psychopathology and some implications for the intervention 124
Problem gambling among older people. An italian study on habits, representations, levels of engagement and psychosocial determinants 122
Problematic Internet Use among adolescents and young adults: a systematic review of scholars’ conceptualisations after the publication of DSM5 122
Editoriale 120
NARRARE il setting per narrare 120
Validazione di un Modello Psicologico (MPsi) di Sviluppo della Qualita' Universitaria***Validation of a Psychological Model (MPsi) for improvement of university quality 120
What game we are playing: the psychosocial context of problem gambling, problem gaming and poor well-being among Italian high school students 119
The Role of Cultural Factors in Differentiating Pathological Gamblers 117
STEPS TOWARDS A UNIFIED THEORY OF PSYCHOPATHOLOGY: THE PHASE SPACE OF MEANING MODEL 117
Manual for indirect agents – Articulating a unified response to the Covid-19 outbreak reconstruction after loss in Europe 115
Understanding the Role of Emotion in Sensemaking. A Semiotic Psychoanalytic Oriented Perspective 115
What Adolescents Have to Say about Problematic Internet Use: A Qualitative Study Based on Focus Groups 112
NON-SYMMETRICAL CORRESPONDENCE ANALYSIS TO EVALUATE HOW AGE INFLUENCES THE ADDICTION DISCOURSES 111
Lo sviluppo della professionalità dell’orientatore e del formatore scolastico: cronaca da un Master 109
Storie di gruppo. Narrazione di un ITER 109
Emotional distress, psychosomatic symptoms and their relationship with institutional responses: A survey of Italian frontline medical staff during the Covid-19 pandemic 109
The COVID-19 Pandemic from the Health Workers’ Perspective: Between Health Emergency and Personal Crisis 107
Narrazioni di un convegno: riflessioni a margine del convegno ‘Contesto, cultura, intervento. Quale psicologia per la scuola del futuro’. Lecce 2003 107
The unconscious as symbol generator: A psychodynamic-semiotic approach to meaning making 107
La formazione come riflessione generativa sui significati. Un caso studio sugli studenti di psicologia 107
Social environment and attitudes toward COVID-19 anti-contagious measures: an explorative study from Italy 106
What is the nature of idiographic data? 106
Fear, affective semiosis, and management of the pandemic crisis: COVID-19 as semiotic vaccine? 106
Gruppi marginali, Writing e modelli culturali 105
Scritti di Gruppo (rivista online) 105
Il colloquio psicologico generativo: setting e/è relazione 105
The Meaning of Problem Gambling within Group Culture: Narratives Collected from a Gamblers Anonymous Group 105
Learning to Educate: a narrative approach 104
Il lavoro nelle organizzazioni. Ripensando il senso della flessibilità 104
Constructing Psychotherapists’ Social Roles 104
Ripensare il ruolo della psicologia per la scuola. 104
Totale 15.573
Categoria #
all - tutte 79.233
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 79.233


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/2021700 0 0 0 0 0 132 22 148 44 184 32 138
2021/2022557 15 2 37 31 88 7 42 52 15 31 55 182
2022/20233.595 190 229 109 103 192 140 59 149 2.210 41 97 76
2023/20241.820 114 117 151 152 181 136 87 168 138 310 211 55
2024/20254.260 100 85 125 182 285 569 119 200 1.315 362 381 537
2025/20265.594 803 1.143 791 1.405 1.004 448 0 0 0 0 0 0
Totale 19.681