SORRENTINO, CLARISSA

SORRENTINO, CLARISSA  

DIPARTIMENTO DI SCIENZE UMANE E SOCIALI  

Mostra records
Risultati 1 - 20 di 43 (tempo di esecuzione: 0.039 secondi).
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
A COMBINED COMPUTERIZED APPROACH TO IMPROVE FLUENCY ON A DYSLEXIC READER. EVIDENCE FROM A CASE STUDY 1-gen-2012 Pinnelli, Stefania; Sorrentino, Clarissa
ABMove! Didattica Inclusiva per migliorare l'apprendimento e ridurre l'ansia in matematica: Pause Attive curriculum-based 1-gen-2024 Sorrentino, Clarissa; Di Martino, Valeria; Bellacicco, Rosa; Baccassino, Francesca; Fiorucci, Andrea; Pinnelli, Stefania; De Giovanni, Chiara; Bellafiore, Marianna; Rita De Franches, Giorgia; Di Paola, Benedetto; Falzone, Ylenia; Gulbay, Elif; La Marca, Alessandra; Longo, Leonarda; Angelo Navarra, Giovanni; Capone, Francesca; Casi, Raffaele; Sabena, Cristina; Soldano, Carlotta; Talarico, Melania; Bellafiore, Marianna; Di Paola, Benedetto; Gemma Pecoraro, Maria; Scali., Ezio
Accessibility in the hospital and technologies to support the quality of life of paediatric patients. The pedagogical intervention 1-gen-2023 Sorrentino, Clarissa; Baccassino, Francesca; Pinnelli, Stefania; Fiorucci, Andrea
AN ADHD STUDENT IN A DIFFICULT CLASSROOM: WHEN THE CONTEXT MAKES A DIFFERENCE 1-gen-2017 Pinnelli, Stefania; Sorrentino, Clarissa
APPROACH TO STUDYING AND FLIPPED CLASSROOM: AN EXPERIENCE IN UNIVERSITY 1-gen-2016 Pinnelli, Stefania; Sorrentino, Clarissa
APPROACH TO STUDYING AND FLIPPED CLASSROOM: AN EXPERIENCE IN UNIVERSITY 1-gen-2016 Pinnelli, Stefania; Sorrentino, Clarissa
APPROFONDIMENTO 1 EDIZIONE ITALIANA DELLO STRUMENTO E PROPRIETÀ PSICOMETRICHE 1-gen-2021 Sorrentino, C.; Pinnelli, S.
APPROFONDIMENTO 2 SIMULAZIONE DI UN PERCORSO DI FORMAZIONE 1-gen-2021 Sorrentino, C.; Pinnelli, S.
APPROFONDIMENTO 3 L’INTERVENTO DIDATTICO: ALCUNE STRATEGIE 1-gen-2021 Pinnelli, S.; Sorrentino, C.
Arti Marziali, ADHD e Funzioni Esecutive. Rassegna di studi internazionale. 1-gen-2020 Sorrentino, Clarissa
Creativity Assessment in school. Reflection from a middle-school Italian study on Giftedness 1-gen-2019 Sorrentino, Clarissa
Didattica Flipped in università. Una riflessione sull’approccio allo studio 1-gen-2015 Pinnelli, Stefania; Sorrentino, Clarissa
DIFFERENTIATE TO INCLUDE. AN EXAMPLE OF DIDACTIC INTERVENTION IN A LOWER SECONDARY CLASSROOM 1-gen-2018 Sorrentino, C.; Pinnelli, S.
DISCOVERING “PUNTO & VIRGOLA”. ANALYSIS OF A PEDAGOGICAL PATH FOR THE MANAGEMENT OF EMOTIONS AND BEHAVIORAL CONTROL WITH CHILDREN AGED 8 TO 11. 1-gen-2022 Sorrentino, Clarissa; DE NUNZIO, Marina; Abbate, Elena
Doppia eccezionalità a scuola. Un modello pedagogico di intervento 1-gen-2019 Pinnelli, Stefania; Fiorucci, Andrea; Sorrentino, Clarssa
Flipped Classroom and University: the Tic&DIL Project and Students’ Perceptions 1-gen-2016 Pinnelli, Stefania; Fiorucci, Andrea; Sorrentino, Clarissa
Flipped Classroom, didattica universitaria e approccio allo studio: Il progetto Tic&DIL 1-gen-2015 Pinnelli, Stefania; Sorrentino, Clarissa
Gifted Identification at school. A simulation of a training path for Italian teachers. 1-gen-2022 Sorrentino, Clarissa; Pinnelli, Stefania
Gli indicatori dell’inclusione scolastica: dal talento alle opportunità 1-gen-2024 Pinnelli, Stefania; Fiorucci, Andrea; Sorrentino, Clarissa; Baccassino, Francesca; Abbate, Elena
Ho paura dell’ospedale! Tecnologie come facilitatori in reparto di oncoematologia pediatrica: l’intervento pedagogico. 1-gen-2024 Sorrentino, Clarissa; Baccassino, Francesca; Abbate, Elena; Fiorucci, Andrea; Pinnelli, Stefania