MOSSI, Piergiorgio

MOSSI, Piergiorgio  

DIPARTIMENTO DI STORIA, SOCIETA' E STUDI SULL'UOMO  

Mostra records
Risultati 1 - 20 di 40 (tempo di esecuzione: 0.031 secondi).
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
Adolescente ed ambiente. Il contributo della psicologia a supporto della scuola impegnata nell’educazione ambientale 1-gen-2005 Salvatore, Sergio; Mossi, Piergiorgio
Attachment relationships and internalization and externalization problems in a group of adolescents with pathological gambling disorder 1-gen-2018 Terrone, Grazia; Musetti, Alessandro; Raschielli, Stefano; Marino, Alberta; Costrini, Paola; Mossi, Piergiorgio; Salvatore, Sergio; Caretti, Vincenzo
The Cardiac Rehabilitation Psychodynamic Group intervention (CR-PGI): An explorative study 1-gen-2018 Venuleo, Claudia; Mangeli, Gianna; Mossi, Piergiorgio; Amico, Antonio F.; Cozzolino, Mauro; Distante, Alessandro; Ignone, Gianfranco; Savarese, Giulia; Salvatore, Sergio
Combining Cultural and Individual Dimensions in the Analysis of Hazardous Behaviours: An Explorative Study on the Interplay Between Cultural Models, Impulsivity, and Depression in Hazardous Drinking and Gambling 1-gen-2018 Venuleo, Claudia; Mossi, Piergiorgio; Calogiuri, Sara
Comportamenti a rischio: gli adolescenti nell’acquario sociale 1-gen-2017 Rollo, Simone; Marinaci, Tiziana; Calogiuri, Sara; Mossi, Piergiorgio; Venuleo, Claudia
CONSIDERING THE SOCIO-CULTURAL FIELD OF HAZARDOUS BEHAVIOURS: A CROSS-CULTURAL STUDY ON PROBLEM GAMBLING AMONG MALTESE AND ITALIAN PEOPLE 1-gen-2020 Marinaci, Tiziana; Venuleo, Claudia; Buhagiar, Luke J.; Mossi, Piergiorgio; Sammut, Gordon
The Cultural Milieu and the Symbolic Universes of European Societies. 1-gen-2019 Salvatore, S.; Avdi, E.; Battaglia, F.; Bernal-Marcos, M. J.; Buhagiar, L. J.; Ciavolino, E.; Fin, I.; V., Kadianaki; I., Kullasepp; K., Mannarini; Matsopoulos, A.; Mossi, P.; Rochira, A.; Sammut, G.; Santarpia, A.; Veltri, G. A.; Valmorbida, A.
Cultures and evaluation of health and social risks related to hazardous behaviours 1-gen-2016 Venuleo, Claudia; Mossi, Piergiorgio; Rollo, Simone; Marinaci, Tiziana
Dal setting istituito al setting istituente: riflessioni per lo sviluppo della relazione educativa nel processo di insegnamento-apprendimento 1-gen-2008 Venuleo, Claudia; Salvatore, Sergio; Grassi, R; Mossi, P.
La dinamica discorsiva dello scambio terapeutico come indice clinico. Applicazione del DFA (Discursive Flow Analyzer) alla psicoterapia di Katja 1-gen-2007 Salvatore, Sergio; Gennaro, Alessandro; Grassi, Rossano; Manzo, Stefano; Melgiovanni, SONIA MARIA; Mossi, Piergiorgio; C., Olive; Serio, Angelo Vincenzo
Il discorso sulla psicoterapia, tra dinamiche istituzionali, concezioni della mente, modelli di intervento, pratiche di ricerca 1-gen-2007 Salvatore, Sergio; Mossi, Piergiorgio; Gennaro, Alessandro
Distribution and Characteristics of Symbolic Universes over European Societies. 1-gen-2019 Salvatore, S.; Avdi, E.; Battaglia, F.; Bernal-Marcos, M. J.; Buhagiar, L. J.; Ciavolino, E.; Fin, I.; V., Kadianaki; I., Kullasepp; K., Mannarini; T., Matsopoulos; Mossi, P.; Rochira, A.; Sammut, G.; Santarpia, A.; Veltri, G. A.
Educational Subcultures and dropping out at Higher Education. A longitudinal case study 1-gen-2016 Venuleo, Claudia; Mossi, Piergiorgio; Salvatore, Sergio
High-order PLS path model for multi-group analysis: the prosumership service quality model 1-gen-2019 Ciavolino, Enrico; Salvatore, Sergio; Mossi, Piergiorgio; Lagetto, Gloria
Le prospettive professionali degli psicologi nel Sud Italia: la situazione attuale in Puglia 1-gen-2018 Ingusci, Emanuela; DE CARLO, Elisa; DI LEO, Tania; Madaro, Andreina; Mossi, Piergiorgio
L’IMMAGINE DELLA CONSULENZA PSICOLOGICA PRESSO I DOCENTI DELLA SCUOLA ITALIANA. UN PRE-TESTO PER RIFLETTERE SULLE DOMANDE DI INTERVENTO DEL TERRITORIO E LE ESIGENZE DELLA FORMAZIONE IN PSICOLOGIA 1-gen-2013 Venuleo, Claudia; Guidi, Marco; Salvatore, Sergio; Mossi, Piergiorgio; Calogiuri, Sara
L’istituzione generativa. L’impatto di un setting riflessivo sulle immagini anticipatorie di un corso di laurea in Psicologia 1-gen-2009 Venuleo, Claudia; Guidi, M.; Mossi, P.; Salvatore, Sergio
Meaning and risk. The role of subjective cultures in the evaluation of hazardous behaviours (Significato e rischio. Il ruolo delle culture soggettive nella valutazione dei comportamenti a rischio) 1-gen-2017 Venuleo, Claudia; Mossi, Piergiorgio; Marinaci, Tiziana
The measurement of students performance. The use of an extended Rasch model for the analysis of predictors of high educational performance 1-gen-2012 Mossi, Piergiorgio; Venuleo, Claudia; Tundo, P.; Salvatore, Sergio
Modelli di interpretazione dell’ambiente sociale e continuità degli studi universitari. Un caso studio 1-gen-2012 Venuleo, Claudia; Mossi, Piergiorgio