Sfoglia per Autore
A COMBINED COMPUTERIZED APPROACH TO IMPROVE FLUENCY ON A DYSLEXIC READER. EVIDENCE FROM A CASE STUDY
2012-01-01 Pinnelli, Stefania; Sorrentino, Clarissa
Un approccio combinato per migliorare la fluenza in un lettore dislessico
2013-01-01 Pinnelli, Stefania; Sorrentino, Clarissa
TEENAGERS AND ADHD: IMPROVING THE QUALITY OF LIFE THROUGH AN OUT-SCHOOL PROGRAM
2014-01-01 Pinnelli, Stefania; Sorrentino, Clarissa
Flipped Classroom, didattica universitaria e approccio allo studio: Il progetto Tic&DIL
2015-01-01 Pinnelli, Stefania; Sorrentino, Clarissa
Didattica Flipped in università. Una riflessione sull’approccio allo studio
2015-01-01 Pinnelli, Stefania; Sorrentino, Clarissa
APPROACH TO STUDYING AND FLIPPED CLASSROOM: AN EXPERIENCE IN UNIVERSITY
2016-01-01 Pinnelli, Stefania; Sorrentino, Clarissa
Flipped Classroom and University: the Tic&DIL Project and Students’ Perceptions
2016-01-01 Pinnelli, Stefania; Fiorucci, Andrea; Sorrentino, Clarissa
APPROACH TO STUDYING AND FLIPPED CLASSROOM: AN EXPERIENCE IN UNIVERSITY
2016-01-01 Pinnelli, Stefania; Sorrentino, Clarissa
PROGETTAZIONE FORMATIVA DI UN CURRICOLO INCLUSIVO ICT BASED.L’ESPERIENZA UNISALENTO
2017-01-01 Pinnelli, Stefania; Fiorucci, Andrea; Sorrentino, Clarissa
Progettazione di un curricolo universitario inclusivo ICT based. Da un percorso di ricerca a una buona pratica
2017-01-01 Pinnelli, Stefania; Fiorucci, Andrea; Sorrentino, Clarissa
AN ADHD STUDENT IN A DIFFICULT CLASSROOM: WHEN THE CONTEXT MAKES A DIFFERENCE
2017-01-01 Pinnelli, Stefania; Sorrentino, Clarissa
UNIVERSAL DESIGN FOR LEARNING APPROACH AND SCHOOLWIDE ENRICHMENT MODEL: A CRITICAL PERSPECTIVE
2017-01-01 Sorrentino, Clarissa; Pinnelli, Stefania
DIFFERENTIATE TO INCLUDE. AN EXAMPLE OF DIDACTIC INTERVENTION IN A LOWER SECONDARY CLASSROOM
2018-01-01 Sorrentino, C.; Pinnelli, S.
The mathematical skills and time available in standardized tests.
2018-01-01 De Nunzio, Marina; Sorrentino, Clarissa; Pinnelli, Stefania
WHAT DO EDUCATIONAL PROFESSIONALS THINK ABOUT GIFTEDNESS? AN ANALYSIS OF ATTITUDES AND REPRESENTATIONS
2019-01-01 Pinnelli, S.; Fiorucci, A.; Sorrentino, C.
Doppia eccezionalità a scuola. Un modello pedagogico di intervento
2019-01-01 Pinnelli, Stefania; Fiorucci, Andrea; Sorrentino, Clarssa
MULTILINGUALISM, INTERCOMPREHENSION AND INCLUSION: THE LECTURIO + PROJECT AND THE DYSLEXIC STUDENT
2019-01-01 Pinnelli, S.; Fiorucci, A.; Sorrentino, C.; De Nunzio, M.
Total Talent Portfolio-I. Adattamento italiano dello strumento di osservazione per la progettazione didattica inclusiva
2019-01-01 Sorrentino, Clarissa
Creativity Assessment in school. Reflection from a middle-school Italian study on Giftedness
2019-01-01 Sorrentino, Clarissa
Arti Marziali, ADHD e Funzioni Esecutive. Rassegna di studi internazionale.
2020-01-01 Sorrentino, Clarissa
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile